ارتفاع سکوت

مشخصات بلاگ

انواع ادبی(شعر و نثر)

تیغ دوم، طمع، مهری کیانوش راد

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۵۱ ب.ظ

تیغ دوم ، طمع 


به جان و جسم خود نگاه می کنم ، زخم هایی عمیق می بینم ، این زخم ها نه از دشمن ، نه از دوست ؛ که از من ، به من رسیده است

کودک بودم و به طمع شکلاتی ، بسیار مواهب دیگر را از دست دادم و نفهمیدم

نوجوان بودم ، به طمع دوستی با همسالان و باور آنها ، گرفتار بند زشت عادات آنان شدم ، بسیار ارزش ها را از دست دادم و نفهمیدم

جوان شدم ، به طمع دوستی ، مقبول شدن ، طرح هیجانی تازه ، دروغ گفتم ، چاپلوسی کردم و .....

هر کدام زخمی بر جان من نشاند؛ که گذر زمان آنها را التیام نداد؛ بلکه هر طمع تازه ای آنها را عمیق تر کرد؛ تا به جایی رسیدم که می خواهم و نمی توانم

داستان آدم را شنیده ای که به طمع جاودانگی ، بهشت برین و قرب دوست را از دست داد

داغ فریب را بر جان خود نشاند و گناه کرد

سخن دوست را شنید ؛ اطاعت دشمن کرد

چه روز ها که می گذرند

چه چشم ها که در درون و برون به واسطه طمع بسته می شوند

چه چشمه های جوشانی که می توانستند ، بجوشند و زندگی به بار آورند ، به واسطه طمع خشکیده شدند

اینک بر جان من حسرت است که جوانه می زند ؛ برای همه فرصت هایی که داشتم و از دست دادم

اما آوایی از درون ، مرا آواز می دهد ، که:

به ریسمان دوست بپیوند ، به او خواهی رسید

اندوه به خود راه نده

فرصت های رو به آینده را از دست نده

گرفتار حسرت نشو ، تا حسرتی تازه بر جانت ننشیند

با خود مهربان باش

بر جان خود تیغی تازه ننشان

حسرتی نو نکار

اشتراک با ذکر ماخذ، کتاب با خود مهربان باشیمmkianooshrad


  • مهری کیانوش راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی