ارتفاع سکوت

مشخصات بلاگ

انواع ادبی(شعر و نثر)

تعلیم عشق، مهری کیانوش راد

يكشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۱ ق.ظ

تعلیم عشق


برای دیدن خود ، باید به سوی کسی می رفتم که مرا به من بنمایاند؛ آن گونه که بودم.

در آینه ی او ، خلق همه ، گیاهان ، دریاها ، سنگ ها و .... همه به هم گره خورده بودند

شگفت تصویری بود ؛ آینه ی او 

نمی دانستم ؛ خود هستم یا دیگری 

گیاه هستم یا جماد

آب هستم یا سنگ

برای دیدن خود ، باید همه را می دیدم.

برای عشق به خود ، باید عاشق همه می شدم

و من 

در این آینه بود که عشق را تجربه کردم

عاشق شدم ، تا تو باشم ، گیاه باشم ، آب باشم 

و من نباشم.

در آینه ی او 

جزیی بودم که اگر جدا می شدم ، دیگر نبودم ، نه خود و نه دیگری.

و من 

آیین دیدن آموختم

آیین پیوستن آموختم

آیین آموختن آموختم

و اینک ایستاده ام و به خود نگاه می کنم

به سرزمین محبوبم

به همه ی دریاها ، خشکی ها ، کوه ها 

به همه ی خنده ها ،گریه ها 

تا دوردست ها نگاه می کنم ،مرزی نمی بینم

زمان و مکان در هم تنیده اند و من خود را می نگرم

اگر افسون نگاه تو نبود که زیر بارش آن هر روز تازه می شوم ،

اگر روزنی را که به سویم گشوده ای ، بسته می ماند 

اگر مرا به سوی خود نمی خواندی

من در خود می تنیدم

ومن 

من نبودم.

چه جفایی بر من بود ؛

اگر نامهربانانه خود را نمی دیدم و می رفتم.

اشتراک با ذکر ماخذ، کتاب با خود مهربان باشیم mkianooshrad




  • مهری کیانوش راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی