ارتفاع سکوت

مشخصات بلاگ

انواع ادبی(شعر و نثر)

جرأت نه گفتن، مهری کیانوش راد

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۳۰ ق.ظ

جرأت نه گفتن                           


این همه تیغ بر دل ، این همه رنج در جان.

چرا هنوز ایستاده ام و بر آن ها نمی تازم؟

چرا اراده نمی کنم ، تا بند اسارت را از دست و پای خود باز کنم؟

وای از آغاز اسارت 

اسارت از زمانی آغاز شد ؛که قدرت نه گفتن را فراموش کردم.

بسیار کودکان را دیده ام ؛که چه صادقانه از عشق و نفرت خویش سخن می گویند.

برق صداقت آن چنان زیبایشان کرده بود ؛ که تلخی حقیقت را پوشانده بود.

من نرم نرم با فاصله ی از کودکی خود، نه گفتن را فراموش کردم...

اما حالا چه قدر دور از دسترس می نماید؛ نه گفتن.

اگر چشمه ی جوشان « «  نه » در من می جوشید، بر همه ی نازایی های خود، بر همه ی خطاها ، بر همه ی زنجیرها که مرا سوی خود می خواند؛ نه می گفتم...

آیا سخن محبوب یگانه را شنیده ای ؛ که برای رسیدن به او ، باید به همه ی معشوق های دیگر « «نه » گفت.

اشتراک با ذکر ماخذ، کتاب با خود مهربان باشیم.


  • مهری کیانوش راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی