ارتفاع سکوت

مشخصات بلاگ

انواع ادبی(شعر و نثر)

دوباره زن در افغانستان سقوط کرد 

 

این روزها ، دوباره سرفصل جدید و پر مشقتی برای خواهرانم در افغانستان شروع شده است .

با خود فکر می کنم 

ما زنان به عنوان مادر در پرورش مردانی که ناانسان هستند ، چه سهمی داریم؟

مردانی که جز قدرت نمی شناسند ، وحشیانه به ناموس زنانی که می توانستند ، خواهران آنان باشند ، 

هتک حرمت می کنند. و هزار ناباید دیگر را برای زنان رقم می زنند.

مردانی که در قلمرو مرد بودن خود ، هر روز تجربه ی تازه ای را از شقاوت ، اضافه می کنند. 

نه به زنان ، که به مردان نیز رحم نمی کنند.

آیا ما زنان ، مادران، می توانستیم مردان بهتری را تربیت کنیم ، که نکردیم؟

سدی در برابرم ظاهر می شود ، زن تحقیر شده ی قرون اسارت با کدام شکوفایی روحی باید چون سرو استوار ، 

قامت علم کند و کودکان خود را سیراب آزادی و انسان بودن و هزار زیبایی دیگر کند؟

زنی که هر روز به وسیله ی قدرتی که حاصل سیاست مردان است ، تحقیر می شود ، 

چگونه درس آزادگی به پسران خود بیاموزد، که آزادگی ویژه ی موجودی  است ، که نام انسان بر او نهاده اند؟

این روزها تجربه ی تلخی مدام را را تجربه می کنم ، زندگی در قلمرو زن بودن ،

طرد شدن از حداقل انسان بودن را تجربه می کنم.

تجربه در حصاری را که نه حیوانات ، که ناانسانی از جنس خودم ، برایم رقم می زند .

نا انسانی که می توانست پدر من ، برادر من ، همسر من و یا پسر من باشد.

آیا می رسد ، روزی که زن آزاد از همه ی ستم بر خود باشد؟

روزی که بتواند حاکم بر سرنوشت و زندگی خود باشد؟

اگر چنین روزی برسد ، اطمینان دارم ، جهان رویکرد تازه ای از زندگی را تجربه خواهد کرد.

 

مرداد 1400

 

 

  • مهری کیانوش راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی